tisdag 4 augusti 2009

Kakelrivning!

Åh, va roligt det var att knacka loss kaklet i köket! Funderade när jag stod där om jag skulle sadla om och bli rivningsarbetare?! Är en hejare på kofot och stämjärn/hammare nu när jag ska få loss och ner saker! Skulle nog få ur mig fler aggressioner på ett sånt jobb också än på mitt nuvarande som sjuksköterska, men jag är ju inte så arg av mig så jag vet inte om det behövs? Men kul att riva ÄR det! Nu är kaklet i köket väck, alla skåp oxå och taket är målat en gång! Det tog ett par timmar det. Vi hjälptes åt, jag och maken, men det var svårt att få det oflammigt! Men efter dagens strykning blir det nog bra får vi hoppas! Köksinredningen levereras den 11 augusti och innan dess skall det läggas in askparkett även här!Ingen som skall bygga utekök och behöver en diskbänk på 2,20? Förresten kanske vi använder den i tvättstugan?! Vi har nästan slängt ut allt och huset är bara ett skal, så lite kanske vi skall återanvända, miljövänlig som man vill vara! /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!