torsdag 27 augusti 2009

Jag gråter!


Neeeeeeeeeeeej, vad allt blir fel! Som jag tidigare skrivit beställde vi en bänkskiva från IKEA den 30 juni. Två veckor senare beställde vi köket från samma ställe. Då önskade vi ha det hemlevererat på samma dag, såklart! Fraktkostnaden var på 2000 kr och hade ju blivit ännu dyrare vid två transporttillf'ällen!!! Men något gick snett just här! Vår bänkskiva raderades ut från IKEAs system och beställningen fanns inte längre kvar. Ingen upptäcker detta förrän jag ringer, den 10 augusti, för att boka tid för leveransen dagen därpå. Killen på distrubition ser att något är vajsing men inget händer, ingen ringer eller mailar oss. Jag ringer åter till IKEA 21 augusti och de kan fortfarande inte säga vad som är fel. Den 24 augusti ringer jag igen, då tror de att jag kan få bänkskivan den 29 september. Hallå eller?! Vi åker då in till IKEA-varuhuset och där kollar de orderhistoriken och ser att något riktigt galet hänt, de ringer till Kundtjänst som ringer upp mig dagen efter (läs igår). Damen på Kundtjänst meddelar att det inte finns någon bänkskivebeställning i nuläget utan hon betäller den med dagens datum (läs igår). Vi ska få en låneskiva under tiden. Det tar nu minst tre veckor innan vi får vår riktiga! Det här är så tråkigt! Det borde finnas någon slags orderkontroll där fel upptäcks! Jag gråter!

Något annat som blivit fel är att ett av våra högskåp hamnat på fel plats. Hade varit lätt att flytta på men det är inbyggt i en s k Baldakin. En smart finess som döljer ett hål i taket som var tvunget att tas upp när ventilationen till fläktkåpan behövde flyttas några centimeter. Där kan vi dessutom fälla in spotar. Himla bra. Men jag hoppas att det går att ordna med skåpen, ugnen skall vara där det blivit fel och den vill vi ju inte byta på plats på! Allt går emot oss och allt tar så lång tid! Vi skall flytta in på söndag i ett renoveringskaos! Jag gråter!
/Lisa

1 kommentar:

  1. Stackare...
    Men du ska veta att vi är många som varit med om detta kaos.
    Vi bodde mitt i vår renovering och det tog lååång tid innan det kunde kallas ett hem. Men det finns en charm. Hoppas du hittar kraft att se det, så småningom...
    KRam

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!